Suomen lentoliikenteen kokonaispäästöt vuonna 2018 olivat noin 1,2 miljoonaa tonnia hiilidioksidia.
Alustavan tiedon mukaan EU:n päästökauppajärjestelmän päästöt vuonna 2018 olivat n. 1658 miljoonaa tonnia hiilidioksidia, mikä olisi neljä prosenttia vähemmän kuin vuonna 2017. Muutamien maiden osalta päästöt olivat kasvaneet, eniten Latvialla (+ 27,0 %) ja Suomella (+ 4,4 %). (Carbon Pulse)
Polttoaineista uusiutuvien, kestävyyskriteerit täyttävien polttoaineiden käyttö päästökauppasektorilla kasvoi edellisvuoteen verrattuna noin 6,6 % (energiamääränä laskettuna). Maakaasun kulutus kasvoi 20,2 % ja turpeen kulutus lisääntyi 16,3 % edellisvuoteen verrattuna. Kivihiilen kulutus puolestaan laski 5,3 %.
Vuoden 2018 päästöt kasvoivat eniten polttolaitoksilla, jotka päästivät noin miljoona tonnia enemmän hiilidioksidia edellisvuoteen verrattuna. Toiseksi eniten kasvoivat rauta- ja terästehtaiden päästöt, noin 0,3 miljoonalla tonnilla hiilidioksidia. Päästöt vähenivät eniten öljynjalostamoilla (-0,13 milj. t CO2) ja kalkkitehtailla (-0,16 milj. t CO2). Päästöjen kehitykseen vaikuttavat muun muassa säästä johtuvat vaihtelut lämmitysenergian kysynnässä sekä pohjoismainen vesitilanne, joka vaikuttaa erityisesti sähkön pörssihintaan ja sitä kautta myös erillistuotannon kysyntään.
Vuosittaiset Suomen päästökauppasektorin laitosten päästötiedot ovat saatavissa Energiaviraston sivuilta. Koko EU:n päästökauppalaitosten päästötiedot sekä tiedot jaetuista päästöoikeuksista löytyvät muun muassa Euroopan unionin tapahtumalokin (EUTL) sivuilta.